Samochody w biznesie czym jeżdżą liderzy przyszłości?
Limuzyna to typ samochodu, który od lat towarzyszy najbardziej zamożnym i wpływowym ludziom. Jednak od powstania pierwszych limuzyn sporo się zmieniło. Limuzyny coraz częściej przypominają prowadzeniem samochody sportowe. Upodobniły się też trochę do sedanów – oferując z tyłu kanapę zamiast dwóch osobnych foteli. Zmienił się także styl życia typowego użytkownika limuzyny – nie są to już powściągliwi i skrupulatni gentlemani, a energiczni liderzy, chcący zdobyć cały świat.
Jak najwięksi wizjonerzy biznesu wpłynęli na motoryzację?
Samochody od zawsze były wyznacznikiem statusu społecznego. Dawniej podkreślały go limuzyny. Manewrowanie tymi długimi i luksusowymi samochodami było bardzo uciążliwe. Można było sobie na to pozwolić, w końcu za kierownicą siedział szofer. Część pasażerska była oddzielona od szoferki. Producenci tych samochodów prześcigali się natomiast w zaoferowaniu czegoś, co jeszcze bardziej dogodzi nabywcy. Limuzyny wyposażano m.in. w telefon oraz barek z kieliszkami i szampanem, a wnętrze wykańczano skórą i egzotycznym drewnem.
Takim samochodem można było dotrzeć na spotkanie zarządu wypoczętym i zrelaksowanym. Jednak sposób prowadzenia biznesu uległ sporym zmianom. Przedsiębiorcy muszą przemieszczać się zdecydowanie szybciej i częściej. Nowoczesny luksus wyznaczają samochody łączące praktyczność z najwyższą jakością wykonania i wysokimi osiągami. Liderzy również zmienili swój styl życia. Wolą czerpać przyjemność z odkrywania świata i potrzebują samochodu, który zapewni im taką możliwość.
Wszechstronność takiego samochodu powinna obejmować możliwość bezpiecznej jazdy na nawierzchniach nieutwardzonych – np. aby móc wygodnie poruszać się w miejscach, gdzie dopiero powstaje infrastruktura oraz sprawnie dotrzeć na urlop w górach. Dlatego auto powinno dysponować skutecznym napędem na cztery koła. Coraz większe wymagania inwestorów i biznesmenów zbiegły się ze znacznym wzrostem popularności SUV-ów.
Z tylnego siedzenia limuzyny na fotel kierowcy SUV-a
Rosnąca sprzedaż SUV-ów nie mogła umknąć uwadze rekinów finansjery, którzy również zaczęli pożądać samochodów sportowo-użytkowych. SUV-y stały się synonimem statusu społecznego. Wiele osób chciało podkreślić swoją pozycję, siadając za kierownicą SUV-a. Ich popularność urosła do tego stopnia, że dla mniej zamożnych nabywców powstały crossovery łączące cechy SUV-ów i samochodów miejskich. Tańszy koszt produkcji sprawił, że crossovery faktycznie mogą być łudząco podobne do SUV-ów, jednak oferują dużo mniej.
Jest wiele rzeczy, których nie może zrobić crossover, a SUV wykona je bez najmniejszych problemów. Tym, czego najczęściej brakuje crossoverowi, jest brak skutecznego napędu 4×4 oraz geometrii podwozia umożliwiającej jazdę w terenie. Również ich właściwości drogowe nie są na tyle komfortowe, aby sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów. Nie mówiąc już o braku możliwości zamówienia ekskluzywnych opcji wyposażenia.
Nowoczesne SUV-y to luksusowe samochody, które dorównują poziomem komfortu limuzynom, a mogą dodatkowo zapewnić dużo wyższą uniwersalność. Jednak luksusowy SUV powstał znacznie wcześniej. Gdy SUV-y nie były jeszcze tak popularne.
Luksusowy SUV i dzieło sztuki w jednym
Luksus do wnętrza SUV-ów wprowadziła marka Land Rover, tworząc w 1970 roku pierwszy model linii Range Rover. Dzięki dodatkom takim jak skórzana tapicerka samochód oderwał od SUV łatkę terenowego zawadiaki i pozwolił nadać jego wnętrzu ekskluzywny charakter. Range Rover pierwszej generacji został uznany za wybitne dzieło sztuki współczesnej – to jedyny model samochodu, który został wystawiony w paryskim Luwrze.
Kolejne generacje Range Rovera przekonywały do siebie coraz więcej osób na co dzień podróżujących limuzyną z szoferem. Również Królowa Wielkiej Brytanii Elżbieta II była wielokrotnie widywana za kierownicą Range Rovera. Możliwości, jakie oferuje najnowsza odsłona Range Rovera, są w stanie spełnić nawet najbardziej wymagające oczekiwania.
Design Range Rovera wykorzystuje minimalistyczną stylistykę. Ten luksusowy SUV zapewnia respekt na drodze i nie potrzebuje do tego krzykliwych i agresywnych akcentów. Wszystko zawdzięcza swojej muskularnej sylwetce. Wnętrze samochodu można dostosować do indywidualnych wymagań. Range Rover występuje w konfiguracji limuzyny z dwoma luksusowymi fotelami z tyłu, a także w układzie zapewniającym łącznie do siedmiu miejsc.
Układ napędowy Range Rovera zachowuje nieskazitelny komfort na asfalcie oraz znakomite parametry terenowe – samochód może przejechać przez wodę o głębokości nawet 90 cm. Napęd pozwala także na holowanie przyczepy o masie całkowitej do 3,5 tony.
Kropką nad i jest wyposażenie Range Rovera oferujące całkowicie nowe możliwości. Przykładem jest pakiet Tailgate Event Suite – dwa luksusowe fotele wysuwane w tylnej części nadwozia. W efekcie samochód może zapewnić nowoczesnym biznesmenom znakomite wrażenia z użytkowania w codziennym ruchu podczas załatwiania najistotniejszych spraw na mieście. Po pracy natomiast pozwala pojechać na popołudniową kawę na szczyt góry i popijać ją podziwiając zachód słońca.
Brak komentarzy