Jak przygotować samochód na sprzedaż?
Sprzedaż auta nie należy do prostych zadań. Duża konkurencja oraz rosnące ceny sprawiają, że klienci są ostrożni podczas przeglądania ofert, a także pragną jak najniżej zbić cenę. Ostatnie lata doprowadziły do skurczenia się rynku motoryzacyjnego, jednakże mniejsza ilość ofert wcale nie oznacza, że łatwiej o nabywcę. Wręcz przeciwnie. Właśnie dlatego tak istotne jest dobrze przygotowanie oferty.
Jak zadbać o sprzedaż od strony prawnej?
Przejrzystość – to słowo jest kluczowe podczas przygotowania dokumentów oraz naszej oferty. Zgodnie z Kodeksem Cywilnym wystawione ogłoszenie z określoną ceną jest uznawane za ofertę sprzedaży. Oznacza to, że informacje podane w takim ogłoszeniu muszą być zgodne z rzeczywistością – w przeciwnym razie możemy stracić klienta lub zmierzyć się z konsekwencjami prawnymi. Dodatkowo to sprzedawca ponosi odpowiedzialność za ukryte wady, które ujawniły się po zakupie auta. Z tego powodu oferta sprzedaży powinna być szczera, gdyż wszelkie zatajenia mogą zostać łatwo wykryte. Potencjalny nabywca zapewne przyjedzie na oględziny auta w towarzystwie osoby mającej doświadczenie z samochodami lub wynajmie fachowca, który dokona rzetelnej inspekcji na miejscu lub w warsztacie.
Naprawa oraz kosmetyka
Jeżeli chcemy dobrze przygotować auto do sprzedaży, spójrzmy na nie oczami potencjalnego klienta i zadajmy sobie pytanie: czy to jest samochód, który bym wybrał lub wybrała dla siebie? Oczywiście żadne polerowanie i mycie nie ukryje zużycia lakieru, zwłaszcza w przypadku aut z większym przebiegiem, ale wciąż musimy zadbać o to, aby samochód prezentował się w jak najlepszym świetle. Karoseria powinna być umyta i nawoskowana, podobnie jak koła, szyby oraz podwozie. Odkurzenie wnętrza, czyszczenie tapicerki, obić oraz deski rozdzielczej to niezbędne kroki, które trzeba podjąć przed zrobieniem zdjęć samochodu. Większość osób kieruje się wzrokiem podczas wstępnej oceny ofert, dlatego wygląd zewnętrzny jest tak ważny.
Naturalnie nikt nie kupi samochodu bez zaglądania pod maskę lub dłuższego spojrzenia na stan podwozia. Z tego powodu przed wystawieniem auta na sprzedaż warto odwiedzić warsztat, aby dokonać niezbędnych napraw. Wymiana części oznacza większe wydatki, ale również możliwość zwiększenia ceny, a także zrobienia lepszego wrażenia na kliencie. Zregenerowane felgi, usunięte ogniska korozji, wymiana oleju, schludny wygląd pod maską to wszystko elementy, pomagające znaleźć nabywcę. Warto zaznaczyć, że auto nie powinno być „zbyt czyste”. Zamiast polerować karoserię na wysoki połysk, lepiej wybrać półmat, natomiast po umyciu silnika wybrać się na przejażdżkę, aby go nieco przybrudzić. Dlaczego? Zbyt czyste auto budzi podejrzenia – np. silnik umyty tuż przed wizytą klienta może sugerować, że tym sposobem próbujemy zatuszować wyciek oleju. Co więcej, jazda autem na sprzedaż pozwala zadbać o stan tarcz hamulcowych oraz wykryć potencjalne problemy z silnikiem, wydechem lub zawieszeniem.
Formułowanie oferty
Dobre zdjęcia to podstawa atrakcyjnej oferty, dlatego warto włożyć w tą czynność odrobinę wysiłku. Auto najlepiej prezentuje się na zadbanym podjeździe albo w neutralnym otoczeniu parkingu. Należy unikać rozmazanych i nieostrych zdjęć, a skupić się na samym samochodzie. Proste zdjęcie auta wykonane przy dobrej pogodzie znaczy więcej niż wszelkie udziwnienia. To samo dotyczy samego tekstu oferty. Unikajmy wyświechtanych sformułowań jak „stan igła” czy podkreślania, że poprzedni użytkownik był „emerytem”. Tego typu zabiegi nikogo dziś nie zmylą, dlatego warto postawić na rzetelne przedstawienie auta z podkreśleniem jego atutów. Jeżeli nie chcemy borykać się ze wszystkimi etapami sprzedaży indywidualnej, skup samochodów w Łodzi oferuje szybką wycenę oraz wypłatę pieniędzy w gotówce.
Brak komentarzy