Strona główna»Warsztat»Jaki silnik do Garbusa wybrać

Jaki silnik do Garbusa wybrać

Volkswagen Garbus to samochód z ponad kilkudziesięcioletnią historią. Jest obiektem zainteresowań nie tylko miłośników marki, ale także ogółu osób interesujących się zabytkową motoryzacją. Masz swojego klasycznego Garbusa, ale silnik nie działa tak, jak powinien? W takim razie musisz wiedzieć, jaki silnik do Garbusa będzie najlepszy. Sprawdź!

Oryginalny silnik do Garbusa – czy warto przeprowadzić generalny remont?

To zdecydowanie dobre rozwiązanie, szczególnie jeśli chcesz utrzymać pojazd w oryginalnym stanie technicznym. Licz się jednak z tym, że koszt generalnego remontu to wydatek od kilkuset do kilku tysięcy złotych – zależnie od skali uszkodzeń.

Jeśli planujesz remont jednostki silnika Garbusa, koniecznie zajrzyj na stronę sklepu online https://garbus.pl/pl/c/Silnik/3847, gdzie kupisz wszystkie niezbędne części, np. pasek klinowy, adapter bagnetu, osłony silnika, obudowy cylindrów i wiele więcej.

Aby ustalić opłacalność przeprowadzenia remontu, powinieneś na początek sprawdzić aktualny stan silnika. Gdyby okazało się, że do wymiany jest zbyt wiele części lub remont jest po prostu nieopłacalny… wtedy masz drugą opcję, czyli SWAP silnika.

Możesz dopasować do Garbusa silnik od VW Transportera 2.0 Boxer lub innych pojazdów, których moc przekracza nawet 100 koni mechanicznych. Choć w tym przypadku przyda się pomoc doświadczonego mechanika, to jednak klasyczny Garbus może w ten sposób zyskać znacznie na dynamice jazdy przy mniejszych kosztach niż generalny remont oryginalnego silnika.

W jakich wersjach silnikowych był produkowany popularny VW Garbus?

Volkswagen Garbus był produkowany przez wiele dekad, dlatego miał różne wersje silnikowe. Wszystkie bazowały na chłodzonych powietrzem silnikach typu bokser. Popularne wersje silników w Garbusie to:

1945–1953:

  • 1.1 (1131 cm³, 25 KM)

1954–1960:

  • 1.2 (1192 cm³, 30 KM)

1961–1965:

  • 1.2 (1192 cm³, 34 KM)
  • 1.3 (1285 cm³, 40 KM – rzadziej spotykany)

1966–1970:

  • 1.3 (40 KM)
    1.5 (1493 cm³, 44 KM)

1971–1975:

  • 1.6 (1584 cm³, 50 KM)

1976–2003 (wersje meksykańskie i brazylijskie):

  • 1.6 (z wtryskiem lub gaźnikiem, moc od 44 do 50 KM)

Choć silnik w Garbusie nigdy nie miał zawrotnej mocy, to jednak był zupełnie wystarczający do lekkiej ramy tego pojazdu. Dodatkowo jest łatwy w serwisowaniu, szczególnie te starsze konstrukcje, które występują już tylko w oryginalnie zachowanych klasycznych autach.

Przeczytaj też: Jak uzyskać białą kartę pojazdu zabytkowego? To przydatne, jeśli planujesz kupić i odrestaurować Garbusa na prawdziwego klasyka. Tylko z białą kartą zarejestrujesz go na żółte tablice jako pojazd zabytkowy.

Jakie części silnikowe Garbusa najczęściej ulegają uszkodzeniom?

W trakcie wieloletniej eksploatacji Garbusa silnik może ulec awarii, którą trzeba będzie naprawić. Części, które najczęściej ulegają uszkodzeniu w takich jednostkach to przewody paliwowe, zapłonowe, pompa paliwa, cewki zapłonowe, przewody hamulcowe, czujnik położenia wału.

W momencie planowania remontu zawsze sprawdzaj stan tych podzespołów – to dobry początek diagnostyki, która pokaże Ci, w jakim stanie są najważniejsze elementy silnika Garbusa.

Poprzedni artykuł

Oznakowanie poziome i pionowe – które jest ważniejsze?

Następny artykuł

Warsztat samochodowy Olecko - jak rozpoznać firmę godną zaufania?

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *