Strona główna»Samochody»Opla Astra IV (2009-2020) w statystykach carVertical

Opla Astra IV (2009-2020) w statystykach carVertical

Przez pewien czas Opel Astra IV był najlepiej sprzedającym się nowym samochodem w Polsce (wg rankingu klientów prywatnych bez uwzględnienia klientów flotowych/firmowych). Ten popularny kompakt jest godny polecenia także na rynku wtórnym. Oto podstawowe informacje na temat Astry IV (J) oraz unikalne dane statystyczne przygotowane w oparciu o raporty platformy gromadzącej dane o historii pojazdów – carVertical.

Opel Astra IV – silniki

Opla Astra IV (2009-2020) w statystykach carVertical 9

Najbardziej poszukiwaną wersją silnikową jest odmiana 1.4 Turbo (120-140 KM). To bardzo interesująca propozycja, ponieważ łączy niskie zużycie paliwa z dobrymi osiągami, jest trwała, tania w naprawach i co ciekawe – doskonale nadaje się do zasilania LPG, ponieważ ma hydrauliczną kompensację luzu zaworowego i pośredni wtrysk palia. Mocniejszy silnik benzynowy 1.6 Turbo występuje w dwóch wersjach. Starsza, produkowana do 2012 roku wersja ma wtrysk pośredni. Nowsza jest już zasilana wtryskiem bezpośrednim, podobnie jak topowa odmiana dwulitrowa (2.0 Turbo o mocy 280 KM).

Drugi pod względem popularności silnik Astry IV to jednostka 1.7 CDTI. Konstrukcja została opracowana przez Isuzu. Występuje w kilku niezbyt wysilonych wersjach (m.in. 110 i 125 KM) i zbiera pochwały głównie za wysoką kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa. Nie imponuje natomiast mocą.

Osobom, które oczekują lepszych parametrów warto polecić udane diesle 2.0 CDTI, które zostały opracowane przez Opla wspólnie z Fiatem. Niestety, są to odmiany stosunkowo drogie.

W 2014 roku do gamy dołączyły dwie kolejne wysokoprężne propozycje. Pierwsza to oszczędny i kulturalnie pracujący silnik 1.6 CDTI. Drugi to bardzo mocny i bardzo rzadko spotykany 2.0 BiTurbo CDTI/195 KM.

Jakie wersje nadwozia?

Do wyboru jest aż pięć wersji nadwoziowych. Są to hatchbacki 3d i 5d, sedan, kombi, a także kabriolet z elektrycznie składanym dachem. Na uznanie zasługuje dbałość producenta o indywidualny charakter poszczególnych odmian.

Hatchback 3d, oferowany pod nazwą GTC, jest stylizowany bardziej sportowo niż zwykła „pięciodrzwiówka”. Kabriolet wyróżniono jeszcze bardziej – oferowano go jako oddzielny model – Cascada (2013-2019). Najdłużej (do 2020 r.) produkowano sedana. Odmianę pięciodrzwiową sprzedawano tylko do 2015 r., a GTC – do 2018 r. Kombi to już naprawdę pojemny samochód, który wielkością bagażnika (500-1550 l) śmiało może konkurować z niektórymi modelami klasy średniej.

Całkiem niezła jest także jakość wykończenia. Fakt, że Astra była bestsellerem wśród nabywców indywidualnych nie oznacza, że nie kupowały jej floty. Wręcz przeciwnie – bardzo duży procent aut dostępnych w ogłoszeniach to pojazdy pokontraktowe, z pełną historią serwisową.

„Jedną z niekwestionowanych zalet Astry IV jest duża podaż aut z polskich salonów z pełną historią serwisową. Wystarczy zatem minimalny wysiłek ze strony nabywcy, aby nie dać się oszukać w kwestii stanu licznika. W przypadku aut krajowych każdy przegląd w ASO jest dokładnie udokumentowany i zazwyczaj mamy do tego wgląd. Zachęcamy zatem potencjalnych nabywców albo do korzystania z naszych raportów, albo przynajmniej do sprawdzenia auta w sieci ASO na podstawie numeru VIN” – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef komunikacji w carVertical.

Opla Astra IV (2009-2020) w statystykach carVertical 10

Opel Astra IV w statystykach carVertical

Według szacunków carVertical średnia wartość „cofnięcia licznika” dla tego modelu to 29 644 km. Auta z cofniętym licznikiem stanowią 7%, co drugi Opel Astra w bazie zanotował jakieś zdarzenie drogowe (procent aut powypadkowych dla tego modelu wynosi 49%).

Typowe przebiegi

Oto typowe przebiegi Opla Astry IV w bazie carVertical. Podajemy maksymalne wartości dla poszczególnych roczników oraz wartości średnie. Tradycyjnie już, nie ma bezpośredniego związku przebiegu z rocznikiem. Bardzo duże przebiegi są równie prawdopodobne w młodszych jak też w starszych autach.

Opla Astra IV (2009-2020) w statystykach carVertical 11

Poprzedni artykuł

Porządny kask motocyklowy do 1000 złotych? To możliwe!

Następny artykuł

Salon motoryzacyjny na Opolszczyźnie

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *