PPS, PPF, elastomer czy ceramika – co wybrać do ochrony powłoki auta?
Powłoki ochronne auta wykorzystywane są coraz częściej – zarówno do samochodów klasy premium jak i również tych bardziej, standardowych, ale za to będących swoistym oczkiem w głowie właścicieli. Naturalnym pytaniem bywa to, jaki materiał wybrać – tradycyjną ceramikę, a może nowoczesne elastomery?
Wady i zalety poszczególnych form ochrony są na tyle ważne, że praktycznie każde auto należy potraktować indywidualnie – dobrać optymalne rozwiązanie dla konkretnego przypadku. Można jednak również wskazać ogólne cechy każdej z tych opcji – oto, co warto wiedzieć rozważając różne warianty ochrony lakieru w samochodzie.
PPS – Paint Protection Spray
Gwarancja ochrony lakieru – szczelności niezależnie od tego, czy jego powierzchnia została zarysowana, zabrudzona czy uszkodzona po opadach gradu. Imponująco skuteczny produkt, który zabezpiecza, a jednocześnie pozwala nadać pojazdowi nowy blask!
PPS to technologia, która łączy efektywność i efektowność. Z jednej strony chroni lakier. Z drugiej – pozwala na kolorystyczną metamorfozę samochodu.
PPS nakłada się na podstawową powierzchnię oraz nośnik, który zawiera wybrany przez właściciela auta kolor. Całość wzbogaca się dodatkami uszlachetniającymi. Metalik, perłowy blask, klasyczny mat? – tu granicą będzie tylko wizja właściciela pojazdu. Chcesz – lub musisz wrócić do podstawowego koloru? Proces jest całkowicie odwracalny – po personalizacji można wrócić do bazowej barwy.
PPF – Paint Protection Film
Folia ochronna, dzięki której pojazd przez lata będzie niczym nowy. Doskonałe rozwiązanie w przypadku aut, których właściciele chcą bezproblemowo zmienić kolor, a zarazem zabezpieczyć auto w najbardziej uniwersalny sposób.
Folia PPF przyklejana jest na pojazd tak, by skutecznie chronić auto przed odpryskami na skutek jazdy czy niewielkimi zarysowaniami eksploatacyjnymi. Irytujące kamyki na autostradzie? Ptasie odchody regularnie lądujące na masce po parkowaniu? Folia PPF ochroni auto przed takim scenariuszem.
Folia to też szansa na zmianę koloru auta. Wybierając bezbarwną, zapewniasz mu ochronę. Wskazując jej dowolny kolor, możesz zmienić samochód tak, jak tylko zaprojektujesz. Warunkiem jest jednak nałożenie folii PPF przez specjalistów – nieprawidłowości montażowe skutkują widocznymi łączeniami, odklejaniem się poszczególnych elementów lub brakiem estetyki. Wybierając PPF w studio autodetailingu w Warszawie, w TAP Detailing, masz pewność skutecznego demontażu folii oraz 10-letniej gwarancji na produkt i usługę.
Elastomer
Motoryzacyjna rewolucja w auto detailingu i niekwestionowany hit estetyki! Powłoka elastomeryczna aplikowana jest w formie płynnej, co oznacza ponadprzeciętną precyzję, wniknięcie w detale. Dzięki tzw. sieciowaniu elastomerów charakteryzuje się imponującą elastycznością.
Efekt? Elastomer działa samoczynnie – np. Drobne uszkodzenia powłoki mogą być samoistnie usuwane na skutek działania promieni słonecznych.
Prawidłowo nałożona warstwa skutecznie chroni auto nawet przez 5-6 lat. Warunkiem jest indywidualne dopasowanie składu i parametrów do potrzeb auta. Wybierając nas, masz pewność kompleksowej personalizacji – grubość i skład powłoki dobierany jest m.in. po analizie potrzeb właściciela auta oraz tego, w jakich warunkach eksploatowany jest pojazd.
Ceramika
Powłoka, która – nieprzypadkowo – jest popularna od kilku lat. Łatwość aplikacji, twardość i wytrzymałość warstwy, ogólna skuteczność działania sprawiają, że należy do chętnie wybieranych opcji detailingowych.
Niezmiennie pozostaje dobrą opcją ochrony auta, ale – w porównaniu z nowszymi technologiami – okazuje się mniej atrakcyjna niż np. elastomer.
W przeciwieństwie do niego ceramika nie charakteryzuje się możliwością samoregeneracji – ochrona nie będzie w dłuższej perspektywie tak skuteczna, jak w przypadku nowoczesnych wariantów. Wynikać to może m.in. z faktu potrzeby regularnej konserwacji – skład chemiczny ceramiki sprawia, że jest ona podatna np. na osady z wody (ang. water spots). Stale uzupełniana będzie skuteczna; konserwowana rzadziej – lub nie przez profesjonalne studio auto detailingu – po kilku miesiącach zacznie tracić właściwości ochronne.
Analiza przeprowadzona wspólnie z TAP Detailing – studiem auto-detailingu w Nowej Iwicznej k. Warszawy.
Brak komentarzy